.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحلیلی بر مستند ظهور بسيار نزديك است

ابتدا بايد به اين نكته اشاره كرد كه ظهور نزديك است و اين موضوع با توجه به شواهد و قرائن موجود پيداست. اما آيا نسبت دادن شواهدي كه مد نظر ماست با آنچه واقعيت است كار صحيحي است؟

اگر در تفسير آيات هركس براساس داشته هاي خود و برداشتهاي موجود فلسفه اي را ارائه دهد و آن را به كل احكام تعميم دهد چه رخ ميدهد؟ مثلاً قسمتي از آيه را برداشته و بگوئيم خداوند فرموده است نماز نخوانيد (لا تقرب الصلاة) اما به ابعاد ديگر آيه توجهي نداشته باشيم درحالي كه ادامه آيه خود توضيح ميدهد نماز را درحالي كه مست هستيد نخوانيد. و يا در جايي ديگر آمده است اجباري در دين نيست.(لا اكراه في الدين) و به مزمون آيه توجه نكنيم كه اجبار در انتخاب دين نيست اما وقتي شخصي ديني اختيار كرد بايد تابع بايدها و نبايد هاي آن باشد و اين امر هم اجباريست ، آيا اين تفسير به راي ها مناسب است ؟

حال پس از اين مقدمه كوتاه ، بررسي توليد مستند ظهور بسيار نزديك است و تكثير و توزيع آن در حد . وسيع مي پردازيم. شايد برخي كساني كه در تكثير اين مستند نقش داشته اند، اشخاص پاك و ساده دلي بوده اند که از انتظار مفهومي انتزاعي داشته اند و يا توليدكنندگان اين مستند خود را مروج فرهنگ مهدويت مي دانند اما آنچه كه مهم است اين كه اصل ظهور حضرت حجت(عج) قطعی است و ما به عنوان مسلمان باید خود را برای شرایط ظهور آماده کنیم اگر وارد چنین معرکه‏ای می‏شویم باید از یقینیات سخن بگوییم و بیان کنیم که احتمالات، «احتمال» است تا اگر محقق نشد، اصل موضوع مهدویت زیر سوال نرود و با اعتقاد مردم بازی نشود.

در هر زمان احاديث طوري معنا شده بود كه ميشد افراد مورد نظر احاديث را با حاكمان آن موقع شبيه سازي کنند مثلاً چند سال گذشته در كتابي صدام را سفياني باهمان نشانه هاكه گفته شده ، با پرچم قرمز از سوريه خروج مي كند و اهالي ري با نشانه هاي سبز ،اهالي يمن با نشانه هاي آبي كه ياران امام زمانند با او مبارزه مي كند.اما الان هيچ صحبتي از اين نشانه ها نمي كنند.

سيدخراساني ، خروج سفياني و دجال ، سيد يماني و شعيب بن صالح از علائم ظهور هستند ، اما آيا قرار دادن مصاديق با تفاسير مدنظر خودمان صحيح است اگر يكي از اين مصاديق بكار رفته غلط باشد چه تضميني است مردم در بقيه مصاديق دچار ترديد نشوند.

براي مثال عبدالله اشاره شده در مستند كيست؟ آخرین خلیفه عباسی نامش عبدالله بن منصور ملقّب به مستعصم بالله بود. عده‏ای گمان داشتند مراد از مرگ عبدالله همان خلیفه عباسی بود كه با مرگ وی در سال656 سلسله خلفای عباسی نیز پایان یافت. آیا واقعاً مراد از عبدالله همو بود؟ اگر فرض كنیم منظور حاكم حجار باشد، به چه دلیل مراد این فرد (ملك عبدالله كنوني) باشد؟ اینكه در صد سال اخیر پادشاهی به نام عبدالله در این كشور نبوده است دیگر چگونه ملاك و معیاری است؟ و آيا عبدالله ديگري نخواهد آمد؟

ويا در مورد پرچم يماني كه داراي بهترين و كامل‌ترين هدايت مطرح شده است و تهيه‌كنندگان اين مستند نيز به آن اشاره دارند. آيا اينان مي‌خواهند فعاليت جناب حجت الاسلام و المسلمین سيد حسن نصرالله و حركت و حرف‌هاي او را هدايت كننده‌تر از رهبر معظم انقلاب معرفي كنند؟ در حالي كه آقاي سيد حسن نصرالله خود را سرباز رهبر مي‌داند و ما به روشني شاهديم كه مقام معظم رهبري بهترين فرد در امر مديريت و هدايت جامعه انساني است.

شاید تحولاتی که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طلوع کرد و ایجاد موج بیداری اسلامی نمود وخیزش ملتها را در برابر استبداد داخلی و استکبارخارجی نمایان کرد یکی از علائم مهم ظهور باشد آیا چنین حرکت هایی در دوره های گذشته رخ نداده است و یا در آینده دستخوش تغییرات اساسی نخواهد شد؟ آیا می توان معیار عصر ظهور را این تحولات قرار داد؟

اگر یکی از مصادیق اشاره شده در این مستند رخ ندهد یا خلاف واقع باشد ویا در کشاکش مسایل سیاسی دستخوش تغییر شود ، مردم نسبت به مسئله ظهور چه عکس العملی نشان خواهند داد؟ چرا باید احساسات پاک مردم را جریحه دار کرد ؟ همه اینها به عدم درک صحیح ما از مسئله ظهور و شناخت آن امام غایب است. اگر برای ظهور حضرت زمینه سازی و بستر سازی مناسب کنیم و آماده باشیم ، وقوع اینگونه اتفاقات و انتخاب مصادیق در ما تاثیری نخواهد داشت و در دوگانگی تفکرهای موجود در باب ظهور گرفتار نخواهیم شد.

دو تفکر غلط دارد کار می شود . تفکر آرماگدونی که می گوید بمانید تا آرماگدون در غرب رخ دهد آنوقت مهدی(ع) شما میاید و تفکری در ایران که می گوید ما مقابل درب منازلمان را آب و جارو کنیم و ظهور آقا را بخواهیم تا حضرت بیاید . نکته قابل توجه این است که اگر آقا قرار است بیاید چرا برای ما بیاید؟ چرا برای نسل قبلی نیامد؟ اگرکسی با آب وجارو آمدنی بود چرا رفت؟ آیا مفهوم انتظار این است؟ مگر نه اینکه ما باید برویم به سمت حضرت تا بشویم؟ همانگونه که یک کودک میشود جوان ، میشود بزرگسال. بارفتارمان ، سخن مان ، عمل مان باید فرهنگ مهدوی را نهادینه کنیم ، نه تنها خود بلکه اطرافیان و محیط خود را برای ظهور آماده کنیم نه اینکه دنبال مصادیق و علائم قابل تغییر باشیم.

البته تطبیق علائم با برخی افراد به علت محدودیت علم و امکان خطا و اشتباه در شناخت مصادیق نه تنها کار ناپسند و مردودی است، بلکه پیامدهای خطرناکی همچون ایجاد شک و تردید در اصل مهدویت را در مخاطبین به دنبال خواهد داشت.

ما به جاي علائم ظهور بايد به قواعد ظهور بپردازيم . یعنی ببینیم حضرت در چه شرایطی قیام خواهند کرد، آن شرایط را بشناسیم و حتی تا آنجا که می‌توانیم آن شرایط را ایجاد نماییم . البته این به آن معنا نیست که اخبار مربوط به حوادث در آستانه‌ی ظهور را کنار بگذاریم. باید اخبار مربوط به حوادث آخرالزمان را جدی بگیریم. اما علت‏های اصلی وجود علایم برای پدیده انقلاب بزرگ امام مهدی (عج) آن است كه انسان‏ها با توجه به آن ها بتوانند مدعیان دروغین را شناسایی كنند و از آن ها فاصله بگیرند، نه اینكه افرادی بخواهند با برخی تحلیل های نا به جا و غیر منطقی علائمی را ثابت شده و اتفاق افتاده تلقین كنند و به دنبال امام بگردند.


* امروز وجود مقدّس حضرت حجّت ارواحنافداه در ميان انسانهاى روى زمين، منبع بركت، منبع علم، منبع درخشندگى، زيبايى و همه خيرات است. چشمهاى ناقابل و تيره ما آن چهره‏ى ملكوتى را از نزديك نمى‏بيند؛ اما او مثل خورشيدى درخشان است، با دلها مرتبط و با روحها و باطنها متّصل است و براى انسانى كه داراى معرفت باشد، موهبتى از اين برتر نيست كه احساس كند ولىّ خدا، امام برحق، عبد صالح، بنده برگزيده در ميان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهى در زمين، با او و در كنار اوست؛ او را مى‏بيند و با او مرتبط است. آرزوى همه بشر، وجود چنين عنصر والايى است. عقده‏هاى فروخورده انسانها در طول تاريخ، چشم به انتهاى اين افق دوخته است تا انسان والا و برگزيده‏اى از برگزيدگان خدا بيايد و تاروپود ظلم و ستم را - كه انسانهاى شرير در همه تاريخ تنيده‏اند - از هم بدرد. امروز، هم بشريت بيش از بسيارى از دورانهاى تاريخ، دچار ظلم و جور است، هم پيشرفتى كه امروز بشريت كرده است، معرفت پيشرفته‏تر است. ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، اين محبوب حقيقى انسانها نزديك شده‏ايم؛ زيرا معرفتها پيشرفت كرده است. (از بیانات مقام معظم رهبری در جشن بزرگ منتظران ظهور 3/9/1378 )


چه خوش است گر ببينم رخ مهربان مهدي

ز شرار جان بسوزم صنما به جان مهدي

چه خوش است گر گذارد قدمي به روي چشمم

تا كه من ببوسم سر و ديدگان مهدي

چه خوش است گر نشيند گل نرگسش كنارم

كه ز جان خود بسازم گل سايه بان مهدي


حسين جعفري ميدانسر
دبیرکل موسسه بیرق ولایت


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدوي 28 فروردين 1390
باز جاي شكرش باقيه كه لااقل كسي يا گروهي هم به موضوع مهم مهدويت فكر مي كنند. از رسانه ها و قلم به دستان ارزشي انتظار مي رود در خصوص اين مستند موهون دست به كار شوند و فكر و ذكر مردم را از اين شائبه ها پاك كنند . دوستان انتظار فرج امري مهم و بستر سازي براي ظهور آقا امري مهم تر است
بازهم به غيرت اين دانشجوي بسيجي
مهدي رضازاده 28 فروردين 1390
جانم فداي يك لحظه عمر تو يا مهدي
خيلي جالب و بيدار كننده بود از نويسنده تشكر مي كنم
نا شناس 28 فروردين 1390
من مستند ظهور را از باب اینکه مصداق پردازی کرده قبول ندارم اما خداییش این تحلیل هم خیلی آبکی بود و در شان شمال نیوز نبود . لطفا حذفش کنید.
دانشجو 28 فروردين 1390
دانشجو موتور محرك جامعه و امت اسلامي است باشد كه تحليل زيباي اين دانشجوي عزيز جامعه را به احساس مسئوليت در باره اين دغدغه اجتماعي يعني مسئله مهدويت و انتظار وا دارد
آيا ما كاري واجب تر از مسئله ظهور داريم؟
تشكر
اله مهرنازي 28 فروردين 1390
اگر بعد از طلوع خورشيد نماز بخوانيم نمازمان قضاست
پس بيائيم قبل از ظهور خورشيد عالم امكان به فكر نمازمان باشيم به فكر ولايتمان باشيم چرا كه نماز بي ولايت عبادتي است بي وضو
تشكر مهرنازي
ابراهیم بوداغی 28 فروردين 1390
برادر گرامی جناب آقای جعفری
با سلام
از مطلب زیبای شما مستفیض شدم . خداوند توفیق سربازی آن حضرت را هم در حال و هم در زمان ظهور به همه ما عنایت فرماید .
با آرزوی سلامتی برای شما : ابراهیم بوداغی
bigan 29 فروردين 1390
با تشکراز نگارنده ,جناب جعفری,دبیر کل بیرق ولایت که جهت روشن شدن حقایق,به ذن و دانش خود رفع ابهاماتی نمودند. فلذا با توجه به مشیت الهی و نیاز غیبت و لزوم ظهور,در زمان و مکانی معین ووو و با گرفتن الهام یقین از ایات قران کریم که حضرت جبرئیل به دفعات روزگار رسولان گذشته را و علتهای نزول بلایا را به خاتم الابیا(ص) اعلام کرد ,ان بلاها در حضور رسولان و برای قومی خاص نازل شده و جهان شمول نبود. ولیکن,طبق اخبار و احادیث و روایات ,ظهور اقا (حضرت مهدی صلوات علیه) جهان شمول است و به امر خداوند و برای نجات بشریت ظهور خواهد کرد. و این ظهور اتفاق نخواهد افتاد, مگر که ظلم و جور وداد سراسر گیتی را فرا گیرد و مسلم است که با اب بردن مورچه ای ,کل دنیا را اب نمیبرد و هرچند که درست است که تعداد مسلمانان نسبت به سایر ادیان و مذاهب قلیلند ولیکن هنوز مسلمانی در جهان زیاد است(به عنوان مثال,اتفاقات اخیر منطقه) و ظالمین در سطح حکمرانان و به نسبت جمعیت کم . بنابراین اینان که نقل میشود و میشنوید و میشنویم,ساخته و برداخته و برداشتهای نه چندان علمی مردمیست و علم خداوند بالاترین علمهاست و هیچوقت تحت تاثیر داد و التماس خلق قرار نگرفته و نخواهد گرفت ووو و در ان زمان موعود(ظهور) هیچکس را یارای ایستادگی در مقابلش نیست و انقدر مظلوم است که جز یاران خود (به روایات 313نفر) کسی اورا یاری نخواهد کرد و ظالمان را نابود و مومنین و توابین زیر پرچم او در امنیت و اسایش به مثابه بهشت خواهند زیست تا زمانی دیگر که به مشیت لایزالی رویدادی دیگر که کس از ان اگاه نیست,جز رب العالمین و وو خاوری
عبادی 30 فروردين 1390
بحث جالب بود بهره مند شدیم امید می رود حضرت ایشان جزءمفسران قوی درحوزه دین شناسی شوند وهمچنان منشاء زلال حکمت مشاء را بهتر درک کنند.باتشکر قمر مشاء
امیرحسین وثوقی 30 فروردين 1390
خیلی جالب بود اما جاداشت پخته تر بشه
همین که جا برای جون تر ها تو رسانه باز شده باز جای شکر داره به امید موفقیت در مراتب بالاتر .
پیروان دولت مهدوی 30 فروردين 1390
پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله وسلم) فرمود:
«آگاه باشيد كه مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) وارث تمام علوم است و بر تمام دانش‌ها احاطه دارد.»1
او يگانه رهبري است كه از همه قيد و بندها آزاد بوده و تنها دل در گرو رضايت آفريدگار عالم دارد.
سربازان امام خامنه ای 30 فروردين 1390
جالب بود ولی بهتر بود از امام خامنه ای عزیز مطالب بیشتری پیرامون ظهور کار شود برای مثال بیانات در نخستین نشست «اندیشه‌های راهبردی»:
مقام معظم رهبری می فرماید:
البته نمونه‌ى كامل اين دنيا در دوران ظهور حضرت بقيةاللَّه (ارواحنا فداه) اتفاق خواهد افتاد و از آنجا - من اين را اينجا عرض بكنم - دنيا شروع خواهد شد. ما امروز در زمينه‌هاى مقدماتىِ عالم انسانى داريم حركت ميكنيم. ما مثل كسانى هستيم كه در پيچ وخمهاى كوه‌ها و تپه‌ها و راه‌هاى دشوار داريم حركت ميكنيم تا به بزرگراه برسيم. وقتى به بزرگراه رسيديم، تازه هنگام حركت به سمت اهداف والاست. سربازان امام خامنه ای عزیز
مبارز 30 فروردين 1390
ما پیروان خط امام و رهبریم
در فکر یک هدف و گام برتریم (تلاش برای ظهور حضرت)
یک دستمان بیرق ولایت و دستی دگر
جانی است که آن را نثار رهبریم
منتظر مهدی باید فدایی ولایت باشد
یه روزی میگفتیم بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی بود
امروز هم میگیم بی حب ولایت سید علی نتوان منتظر مهدی بود
یکی از بیرق بدستان...
رضا 31 فروردين 1390
ياعلي مدد جالب بود لستفاده كرديم
مبلاد 4 ارديبهشت 1390
سلام،من برخلاف دوستان آقاي جعفري كه بطور جمعي بلافاصله پس از نگارش متن ارسالي ايشان كامنت دادند بايد عرض كنم كه جمع كردن نوشتار ديگران و خلاصه برداري از آنان و به اسم تحليل بنام خود ارائه دادن هنر نيست! هرچند بايد از آقاي جعفري بخاطر زحمتي كه در جمع آوري مقالات كشيدند تشكركرد.اللهم عجل لوليك الفرج.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.